fit for fight

fit for fight...nää jag skulle inte tro det!! Men idag började jag ta ett steg närmare :D Jag var nämligen på gymet för första gången för i år. Vilken känsla att väl komma iväg....och inte bli sittande i soffan så fort man kommer hem. Men det har inte hänt på ett tag *ler finurilg* har inte sovit hemma på över 2,5 vecka ;P har haft annat för mig..hihi nu blir ni nyfikna va.
Jag har blivigt bortskämd med ett underbart sällskap som får mig att växa som person....se glädje, romantik...spänning och förståelse....och jag har börjat inse att varje enskild individ har ett val. Det är ingen annan som kan göra valet åt en. Och att få möjlighet att diskutera och ta del av samma värderingar som man kan ha är helt otroligt vad det sätter igång funderingar. :D Mmm ler bara av att tänka på det. Att känna att någon ser mig för den jag är och jag duger....wow! Det finns inte många som han med ett stort H :D

Jag skulle verkligen önska att alla fick uppleva den förståelsen och känslan om att det man säger inte alltid är rätt men det finns någon som lyssnar och hör vad man säger utan att hugga tillbaka med en gång.

En situation upplevs alltid från 2 olika synviklar och det är ingen annan som kan säga hur varje indvid uppfattar det. Och har man med sig det i ryggsäcken så kommer man långt....finns viljan av att lyssna, ta till sig och analysera situationerna, och våga fråga....slipper man missförstånd och det leder till att man lättare kan lösa konflikter. Ofta tar man till tankar om att det logiska borde vara så här eller så där....att man själv tycker så eller hur man själv skulle ha gjort.

Finns det en omedvetenhet bakom handlingen kanske det är lättare att förstå...men gör man det medvetet finns ser man ofta konsekvenserna!!!

Blev lite djup där! vet inte om ni hänger med vad jag försöker få fram...men idag ville jag skriva av mig. Det är mina värderingar och att blr sedd som en inivid och inget bihang är nog det som gör mig till en starkare människa :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0