vitlök

Vilken underbar helg...mys faktorn har varit på hög nivå...känns som man varit på träningsläger...en nyttig helg med 30 min promenader varje morgon innan frukost...nypressad juice av äpplen,morötter och lime...så gott. Inga tillsatser och att avsmaka den till frukost i shotglas är verkligen mumma haha. Vilken vitamin kick!!! Efter att fredags natten inte innehöll så många timmar sömn var jag en aning seg...blev en middags tupplur efter all gymnastik man utöver under dygnet haha...vaknade upp av en öm kyss...mmm ett leende på läpparna. Mmm känner mig verkligen så glad, bekväm och att vardagen har en mening...att sependera tiden med en människa som är intresserad utav att lära känna mig som person och höra vilka värderinga och normer man har, att en människa kan få en att börja analysera och tänka i banor jag aldrig tidigare gjort...få nya synvinklar och gå vidare genom att ta reda på vad man själv är för person i botten. Alla människor är olika..vi har olika bakgrunder olika förutsättningar och olika mål i livet. Man strävar efter i stort samma saker och det är nog att hitta harmoni i vardagen...att få krydda i tillvaron är inget som man kan få om man inte kämpar och vågar chansa...att hålla tillbaka är något man kanske får ångra sedan, Hmm nu blev jag djup men det finns så mycket man skjuter åt sidan och inte orkar ta tag i, för de är jobbigt och man vet inte hur man ska ta tag i det. Det kan vara tankar och känslor som får en att må dåligt och man vill inte se problemet...men nu kan jag sortera dom, ta tag i dom är det lättare att släppa dom och verkligen gå vidare som en ny person...Att börja förstå varför man inte tillåtit sig tycka och göra saker som skulle varit helt naturligt är ganska intressant. Nu är det nya tider och en nya syn på livet :D

Lördagskvällen innehåll många kyssar...och lite där till. God hemmalagad mat, med chokladpudding och för er som inte vet så är det min favorit efterrätt!! Mmm..med lite grädde på toppen och med ett sällskap som man inte kan låta bli, kan det inte bli bättre. *ler*

Kan säga att jag har en tidszon runt 23 tiden då mina ögon skulle kunna falla ihop och avnjuta en underbar skönhetssömn...och på lördagen sov jag innan tolv slaget...så skönt och få brumma gott till sömn med närhet.

Vaknade och var lite pilsk...inget ovanligt när man sedd som en inivid. Morgon promenad, nybakt bröd och färsk juice...mmm gott. Begav oss till Hälso och mat mässan...efter nästan 3 tim begav vi oss hemåt och hämtade dior. Vi gick på söder i regnet. Det var verkligen jätte mysigt. Sen kom hungern smygande och vi begav oss till Bröderna Olsson på söder där dom severar allt med vitlök!! Herrejävlar vad man luktade och smakade vitlök efter de besöket haha..tur att båda två åt lika mycket.  Jätte skön temarestaurang med femtiotals/rockabillykänsla på inredningen och framförallt...vitlök!!! Vitlök i förrätterna, vitlök i huvudrätterna, och vi passade även på att testa vitlökglasssen haha, inget man skulle våga sig på att tillaga hemma kan jag säga.

Idag var det första arbetsdagen på mitt nygamla jobb. Ser verkligen fram emot att börja på ett nytt ställe...idag hann jag inte med så mycket kändes det som...det blir alltid många nya intryck och nu sitter jag med huvudvärk...ska titta till tvätten sen lägga mig och vila en stund. Man ska lyssna på sin kropp och ofta säger den ifrån när man bör varva ner ;P

Tillstånd: viloläge, kommer nog somna innan 20 ikväll...små finurlig...ett leende på läpparna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0