Mina vardags knep!!

Detta är några saker jag försöker göra

  • Rör på dig, endorfiner ger välbehagskänslor. Gör något du gillar: promenera, gör lite gympa, yoga, gå till badhuset och simma eller tag ut cykeln och cykla en tur. jag fördrar body pump!!!
  • Omge dig av glada vänner! Depressioner smittar därför bör man välja muntergökar till sällskap för glädje smittar nämligen också.
  • Se till att skratta varje dag! Tur man har bra arbetskamrater!!
  • Tänk på allt du har som är bra!
  • Tänk på vilka goda egenskaper du har.
  • Ät en varierad kost och så här på våren behövs "extra allt" så köp lite nötter, lax, avocado, fräscha grönsaker, exotiska frukter, en liten chokladbit eller annat nyttigt och gott. Det gör susen!
  • Se en rolig film!
  • Läs en rolig bok!
  • Skiv ett trevligt brev till någon du gillar.
  • Lyssna på glad musik. Deppolåtarna gör en för det mesta mer deppad. Dansa! Jag brukar städa och dansa...2 saker på samma gång...jippi allt blir så mycker roligare då!
  • Krama någon! Mys massor....tänd lite ljus och kryp tätt intill invirade i täcken.
  • Ring en kompis du gillar och berätta för henne/honom varför du uppskattar henne/honom och du får förhoppningsvis bekräftelse tillbaka. Man ska vara rädd om de vänner som alltid finns där!!
  • Sluta oroa dig för framtiden. Tänk att det mesta nog löser sig på ett eller annat sätt.
  • Laga god mat hemma med någon du tycker om...då smakar allt så mycket bättre! ut och äta varje dag gör att när man väl ska gå på Restaurang så är det inget speciellt!! gör hemma kvällarna mysigare med tända ljus...och efterrätt som man njuter av ;)


Det finns så många fler sätt....men det är några som gör att jag får ut mer av dagarna !! Efterrätterna äts dock inte varje dag...men det händer nog 2-3 ggr i veckan haha...kan bytas ut till någon annat också... haha om ni förstår!?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0